| 科目名 | English Camp |
| ナンバリング | |
| 担当者 |
福元 健志
園部 ニコル |
| 開設学科 専攻・コース |
デジタル社会共創学環 グローバルコース デジタル社会共創学環 情報メディアコース |
| 分類 | 専門教育科目 必修科目 |
| 関連する 資格・免許 |
| 開講キャンパス | 開講年次 | 開設期 | 単位数 | 必修・選択 |
| 神埼 | 2年 | 後期 | 4単位 | 必修(デジタル社会共創学環 グローバルコース) 選択(デジタル社会共創学環 情報メディアコース) |
| 授業の概要 及びねらい |
This course is designed to enhance English communication skills through immersive learning experiences. It includes three pre-camp classes, a weekend camp and two post-camp sessions. Focus on practical language use, featuring guest speakers, interactive activities, and full English immersion. |
| 実務経験に 関連する 授業内容 |
|
| 授業の 到達目標 |
The primary goal is to improve students’ confidence and proficiency in using English in real-world contexts. Students will develop their listening, speaking, reading, and writing skills through collaborative tasks and exposure to diverse cultural perspectives. Pre- and post-camp sessions will ensure thorough preparation and reflection on learning outcomes. The course also prepares students for study abroad by fostering adaptability and effective communication strategies. |
| 学習方法 | Interactive, immersion activities, discussions and lectures |
| テキスト及び 参考書籍 |
no set textbook materials will be distributed when necessary |
| 到達目標 | |||||||||||||||||||||||||
| 汎用的能力要素 | 専門的能力要素 | ||||||||||||||||||||||||
| 態度・ 志向性 |
知識・ 理解 |
技能・ 表現 |
行動・ 経験・ 創造的思考力 |
態度・ 志向性 |
知識・ 理解 |
技能・ 表現 |
行動・ 経験・ 創造的思考力 |
合計 | |||||||||||||||||
| 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | 1) | 2) | 3) | ||
| 比率 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 100 | ||||||||||||||
| 評価基準・方法 | 評価 割合 % |
||||||||||||||||||||||||
| 定期試験 | |||||||||||||||||||||||||
| 小テスト等 | |||||||||||||||||||||||||
| 宿題・授業外レポート | ○ | 10 | |||||||||||||||||||||||
| 授業態度 | ◎ | ◎ | 30 | ||||||||||||||||||||||
| 受講者の発表 | ○ | 50 | |||||||||||||||||||||||
| 授業の参加度 | ○ | ○ | 10 | ||||||||||||||||||||||
| その他 | ○ | ||||||||||||||||||||||||
| 合計 | 100 | ||||||||||||||||||||||||
(表中の記号 ○評価する観点 ◎評価の際に重視する観点 %評価割合)
| 授業計画(学習内容・キーワードのスケジュール) | ||
| 第1週 | 事前学習(予習) | シラバス確認 |
| 授業 | Introductions, course details, decide dates | |
| 事後学習(復習) | review class details | |
| 第2週 | 事前学習(予習) | check schedule |
| 授業 | decide place and times | |
| 事後学習(復習) | review class details | |
| 第3週 | 事前学習(予習) | start preparing for individual theme |
| 授業 | decide individual theme | |
| 事後学習(復習) | confirm attendance and costs | |
| 第4週 | 事前学習(予習) | travel to venue |
| 授業 | 1 Start immersion program(venue to be decided together) | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第5週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 2 Prepare topic for meeting the guest speaker | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第6週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 3 Guest speaker 1 | |
| 事後学習(復習) | review class | |
| 第7週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 4 Review the guest speaker's content and discuss together | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第8週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 5 Sonobe's topic and discussion | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第9週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 6 Discuss the day's program and work on communication skills | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第10週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 7 Fukumoto's topic and discussion | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第11週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 8 Guest speaker 2 | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第12週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 9 Review the guest speaker's content and discuss together | |
| 事後学習(復習) | review the class | |
| 第13週 | 事前学習(予習) | prepare for class |
| 授業 | 10 review of the 10 class | |
| 事後学習(復習) | travel home from the venue | |
| 第14週 | 事前学習(予習) | write a summary or diary |
| 授業 | Post camp sharing | |
| 事後学習(復習) | prepare for final preparation | |
| 第15週 | 事前学習(予習) | prepare for final preparation |
| 授業 | Presentations and feedback | |
| 事後学習(復習) | Start thinking about next step | |
※事前・事後学習の時間は、講義科目は各90分、演習科目は各30分を原則とする。
※課題(試験やレポート等)に対するフィードバックを行います。
| 備考 |